کد مطلب: 205195
رستم قاسمي:
آورده مردم در قانون جهش توليد مسکن اندک است/ آمريکا منتظر شکست دزدي تحريم باشد
تاریخ انتشار : 1400/08/14 12:54:30
نمایش : 862
وزير راه و شهرسازي با اشاره به توافق وزارتخانه‌هاي راه و صمت براي پيش‌خريد مصالح ساختماني، گفت: با اجراي نهضت ملي مسکن، کشور را به کارگاه ساختمان تبديل مي‌کنيم.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ رستم قاسمي وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌که متعهد شده‌ايم براي متقاضيان واقعي طي 4 سال 4 ميليون مسکن بسازيم، اظهار کرد: قانون جهش توليد مسکن، مزيت‌هاي خوبي دارد که به کمک قانون و فرصت‌هايي که در کشور وجود دارد حتما به آن دست خواهيم يافت.

وي با بيان اين‌که با رويکرد آغاز ساخت 2 ميليون مسکن به استان‌ها ابلاغ و سهم هر استان نسبت به جمعيت تعيين شده است، ادامه داد: در کشور،زمين، مواد و مصالح و سازنده به وفور وجود دارد با توجه به اين موضوع ايران را به کارگاه‌ بزرگ ساخت مسکن تبديل خواهيم کرد تا به اين شيوه تمامي صنايع کشور فعال شوند، با توجه به اينکه 70 درصد قيمت مسکن را عملا صنايع به خود اختصاص داده اند و 30درصد حقوق و دستمزد و حقوق کارگري است، اين موضوع براي کشور مهم است. با راه اندازي کارگاه عظيم ساختماني در کشور هم اشتغال ايجاد و هم صنايع فعال خواهند شد.

وي با تاکيد بر اين‌که زمين با اجاره 99 ساله در اختيار مردم قرار مي‌گيرد، افزود:‌ رقم تسهيلات مسکن نيز مناسب است. با توجه به مصوبه شوراي پول و اعتبار بانک‌ها مکلف لبه  پرداخت 360 هزار ميليارد تومان تسهيلات شده‌اند.

وي بيان کرد: وزارت راه و شهرسازي در خصوص مواد و مصالح در حال توافق با وزارت صنعت است تا بتواند پولي را که در صندوق ملي مسکن است مواد و مصالح پيش‌خريد کند و با اينکار قيمت مواد و مصالح ثابت بماند تا قيمت تمام شده مسکن تا پايان ساخت افزايش نيابد و مردم با تسهيلاتي که پيش بيني شده است و همچنين آورده اندک بتوانند اينکار را به پايان برسانند و واحدهاي مسکوني خود را دريافت کنند.

قاسمي با تاکيد بر اينکه در خصوص مواد و مصالح کمبودي در کشور وجود ندارد، گفت: چنانچه 2 ميليون واحد مسکوني در کشور آغاز شود در خصوص مواد و مصالح از جمله سيمان با مشکل مواجه نيستيم. همچنين سازنده، کارگر، مهندسي نيز در کشور فراوان است. حمايت هاي خوبي نيز در قانون پيش‌بيني شده است که دولت به متقاضيان مسکن ارايه مي دهد که اين حمايت ها شامل تخفيف در صدور پروانه ساختمان، تحفيف در ارايه خدمات مهندسي و کاهش ماليات ساختماني از 40 ميليون تومان به يک ميليون تومان است.

رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي به دنبال اقدام به موقع و مقتدرانه جان برکفان دلاور نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ناکام گذاشتن آمريکا براي سرقت نفت ايران، در پيامي اعلام کرد:‏ نيروي دريايي سپاه پاسداران به اقتدار دريا معناي دوباره بخشيد و بار ديگر فرماندهان تروريست سنتکام خاطره تلخ برادر شهيدم نادر مهدوي برايشان زنده شد!

وي ادامه داد: دزدي دريايي آمريکا شکست خورد و حالا بايد منتظر شکست دزدي تحريمشان باشند! دست يکايک دلاورمردان اين عمليات غرورآفرين را مي بوسم.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg